top of page

הרי אילת - נחל אמיר וגבי רחם

ינואר 2024

[אזור: הרי אילת || קווי || קושי: קשה || משך: 5 ש׳ || אורך: 12 ק״מ || תקופה: סתיו/חורף || עוד: תצפית, לרכב רגיל, תצורות סלע מרשימות, שביל ישראל, גבים, יתדות ומעקות, 2 מסלולים מפורטים כאן]

תצפית מנחל אמיר

חייב כמה מילים על התמונה הזו, זה שיא הבלגן, אנדרלמוסיה נהדרת של שברי סלעים וחול וסמל השביל שאולי הורס את האידיליה.

זה התחיל מזה שכשאני שומע גבים אני נדלק, גבים זו מילת קסם עבורי, זה הבלתי אפשרי, מים במדבר? זה כאילו נמצא פתרון קסם לבעיות העולם, זוהי הניגודיות המושלמת. טוב אז רציתי להגיע לנחל אמיר וגבי רחם וחשבתי שאולי נותרו בהם מים מהגשם שירד באזור לפני כחודש. יצאנו לדרך במעלה נחל אמיר המדהים, עוד קודם לפני שחנינו, פגשנו את צבאי הנגב המתוקים שקיבלו את פנינו. במעלה נחל אמיר מתחברים לשביל ישראל וממשיכים איתו בעליה מכובדת לכיוון המפגש עם נחל רחם, הולכים בנחל עוד כקילומטר עד הגבים. טוב, הרבה מים כבר לא היו שם פרט לכמה כיסי סלע קטנים בהם המים לא מחלחלים. קצת מאכזב אבל זה מה יש אחרי חודש ללא גשם. חזרנו באותה הדרך בה הגענו (אפשר לגוון ולחזור עם שביל ישראל). יש משהו בלחזור באותה דרך רק בשעה מאוחרת יותר, האור אחר וגם זוית המבט אחרת כך שניתן ״להשלים״ תמונות ולזהות הזדמנויות נוספות לפריים המושלם. בדרך נתקלים בצבעי הסלע המדהימים ובחול הים הטובעני בו מרגישים כמו בים.

שימו לב: בתחתית הפוסט יש תיאור של אפשרות נוספת לטיול מעגלי קל יותר באזור:

בדרך לנחל אמיר

תצפית בנחל אמיר

נכון שהסלע הזה נראה כמו חייזר חי?

סלע בנחל אמיר

צפו במסלול במפה דינמית כאן

מפת מסלול נחל אמיר ונחל רחם

וכמה עינינים טכנים:

כללי: הטיול קווי, הלוך וחזור באותו מסלול, יש בו עליות לא קלות.

איך מגיעים: בין הק״מ ה 20-21 ביציאה מאילת (יש שילוט לעמודי עמרם - פניית פרסה בבאר אורה) נוסעים בשביל כחול ושמאלה לשביל הירוק (עבירים לכל רכב) עד לתחילת המסלול (לא רחוק מחניון לילה שחורת) אפשר להעזר במפה החינמית של: https://israelhiking.osm.org.il/ ולחפש ״נחל אמיר״.

התחלה וסיום: מפגש שבילים ירוק כחול ואדום

סיפור דרך מקוצר: עולים בשביל הכחול במעלה נחל אמיר כ 2.3 ק״מ עד מפגש עם שביל ירוק.

לוקחים שמאלה עם הירוק עוד כ 600 מטרים עד מפגש שבילים נוסף, אדום מימין ושביל ישראל משמאל (שביל שחור). בוחרים בשביל ישראל (שחור) ועולים איתו בעליה תלולה עד למפגש עם שביל כחול שמגיע משמאל (שביל נחל רחם) כ 2 ק״מ. ממשיכים עם השביל השחור עוד כ 600 מטרים עד הגבים של נחל רחם. חוזרים באותה דרך בדיוק.

מתי טיילנו: 9/1/2024

אורך הטיול כ 12 ק״מ ולנו לקח כ 5 שעות עם עצירות וצילומים.

דרגת קושי : קשה (כ 650 מטרים טיפוס ו 650 מטרים בירידה)

מצלמה: Fujifilm x-t5 + עדשות 16-80 ו - 70-300

אופציה נוספת לטיול באזור - עליה להר אמיר דרך גבעת יוכבד

פברואר 2024 (עם עוד תמונות)

[אזור: הרי אילת || מעגלי || קושי: בינוני-קשה || משך: 3.5 ש׳ || אורך: 8.5 ק״מ || תקופה: סתיו/חורף || עוד: תצפית, לרכב רגיל, תצורות סלע מרשימות, יתדות ומעקות]

קובץ ניווט מצורף:

נחל אמיר-גבעת יוכבד
.gpx
הורידו את GPX • 1.20MB

צפו במסלול במפה דינמית כאן

מסלול גבעת יוכבד ונחל אמיר

איך מגיעים: בין הק״מ ה 20-21 ביציאה מאילת (יש שילוט לעמודי עמרם - פניית פרסה בבאר אורה) נוסעים בשביל כחול אפשר להעזר במפה החינמית של: https://israelhiking.osm.org.il/ ולחפש ״גבעת יוכבד, שמורת טבע מסיב אילת״.

התחלה וסיום: מפגש דרכים כחול ושחור

סיפור דרך מקוצר: נוסעים בשביל הכחול עד מפגש עם דרך בצבע שחור. שם מחנים את הרכב.

ממשיכים ללכת בשביל הכחול כ 2 ק״מ עד מפגש עם שביל ירוק (מקיפים את גבעת יוכבד)

עולים עם הירוק שמאלה 1 ק״מ עד למפגש עם השביל הכחול (נחל אמיר)

יורדים עם הכחול כ 2.5 ק״מ בנחל אמיר ומתחברים לדרך בצבע שחור בחזרה לרכב.

מתי טיילנו:  22/2/2024

אורך הטיול כ 8.5 ק״מ ולנו לקח כ 3.5 שעות עם עצירות וצילומים.

דרגת קושי : בינוני+ (יש מעקות ויתדות)