top of page

הרי אילת - נחל שני והקניון האדום

בסוף הפוסט גם תמונות של הקניון האדום וגם סיפור דרך.. סבלנות

פברואר 2024

[אזור: הרי אילת || מעגלי || קושי: קל-בינוני || משך: 3.5 ש׳ ||אורך: 8 ק״מ || תקופה: סתיו/חורף || עוד: מצורפים גם מסלולים לכל המשפחה || פוקוס: נחל שני והקניון האדום]

מבט על נחל שני
מבט על נחל שני

יצאנו ביום ראשון על הבוקר לכיוון נחל שני והקניון האדום, כבר היינו כאן מספר פעמים בעבר גם עם הילדים כשהיו קטנים. ללא ספק זהו המסלול המטויל ביותר בהרי אילת גם מפני שאפשר להגיע ישירות לקניון בטיולון קצר מאוד וגם כנראה תוצאה של יחסי ציבור טובים. החלק של הקניון הצר, המתפתל, האדום והמרשים קטן ביחס לסיבוב שעשינו והוא לאו דוקא גולת הכותרת של המסלול, לפחות בעני.

כשחושבים על זה, הפינלה יכולה להגיע די בהתחלה ואז מפספסים את בניית הדרמה, זה קצת דומה לפטרה בירדן, שם צריך ללכת כברת דרך ברגל או על חמור כדי לזכות במראה הארמון החצוב בסלע, לכן הצעה שלי, למי שלא ממהר, לעשות את המסלול המלא של נחל שני שבסופו הופעה של הקניון האדום (פרטים על אפשרויות ההליכה בסוף הפוסט).

אנחנו באילת לחודש הקרוב לאחר ששכרנו דירה מקסימה ליד בית קפה ברויטמן למי שמכיר, אז פתאום אין לחץ ואפשר לצאת כשרוצים והאמת תמיד רוצים.. מזג האויר בפברואר נפלא ובמיוחד בהרים שם הטמפרטורות נמוכות בכמה מעלות מאשר בחוף.

עצי שיטה
שיטות נהדרות בערוץ נחל שני

כשמתחילים לצעוד בנחל, במסלול שבחרנו, זהו למעשה פלג יפה של נחל שני, קשה שלא לשים לב לצמחיה העשירה שבו הכוללת הרבה עצי שיטה ושיחים מה שמרמז על כך שהנחל מנקז לא מעט מים שמגיעים עוד מסיני ולאורך 13 ק״מ עד שנשפך לנחל רחם. בכלל זה פלא בעיני שהעצים והשיחים הללו שורדים ואפילו מצליחים להראות מרשימים בפשטותם ובעלי נוכחות ואני לא יכול להפסיק לצלם אותם. אם הייתי צריך להקים גינת נוי הייתי בוחר בצמחי מדבר לפאר אותה, יש להם אופי חזק, הם שורדים והם לא ראוותנים. לפעמים נראים לי ערוצי הנחלים באזור כגינות זן יפניות נהדרות.

התחדשות של הטבע בנחל שני
התחדשות של הטבע בערוץ הנחל
צומח ודומם - מה יפה יותר
גינת זן כבר הזכרתי? צומח ודומם - מה יפה יותר?
עץ שיטה בנחל שני
 
פריחת רותם המדבר
פריחת רותם המדבר
 
נחל שני
 

אז כאן מתחיל נקיק הקניון האדום בסך הכל 300 מטר של ״אבדן חושים״ אדום אדום, ככה בנוים סלבריטאים אמיתיים.

הקניון האדום אילת
הקניון האדום אילת
הקניון האדום
הקניון האדום

מצורף קובץ ניווט (המסלול שלנו)

נחל שני
.gpx
הורידו את GPX • 1.09MB




צפו במסלול במפה דינמית כאן


מפת מסלול נחל שני והקניון האדום

וכמה עינינים טכנים:


מסלול נחל שני והקניון האדום (המסלול שאנחנו עשינו)

כללי: המסלול מעגלי קל להליכה

איך מגיעים: נוסעים על כביש 12 מאילת בין הקילומטרים 19 ו 20 יש שלט ימינה המורה לקניון האדום. ממש אחרי הירידה מהכביש מחנים את הרכב (לא ממשיכים לחניון הלילה)

מתחילים ללכת על שביל שחור בכיוון מזרח.

אפשר להעזר גם במפה החינמית של: https://israelhiking.osm.org.il/ ולחפש ״חניון לילה הקניון האדום״.

התחלה וסיום: בחניה ממש בירידה מהכביש (לא בחניון הלילה). עושים סיבוב נגד כיוון השעון.

סיפור דרך מקוצר: מהחניה הולכים בשביל שחור ביובל של נחל שני עד המפגש עם נחל שני עצמו. בדרך פוגשים בשביל כחול מימין שעולה להר נשף (לא פונים אליו) ולאחריו גם מפגש עם השביל האדום משמאל (לא פונים אליו), ממשיכים בשביל השחור עד מפגש עם השביל הירוק (פונים שמאלה במפגש) עד נקיק הקניון האדום. אחרי הנקיק ממשיכים עד חניון הלילה, משם ממשיכים בדרך לרכב בצבע אדום בחזרה לרכב שלנו.

מתי טיילתי:  11/02/2024

אורך הטיול כ 8 ק״מ ולנו לקח כ 3 ומשהו שעות עם עצירות וצילומים.

דרגת קושי : קל פלוס

מצלמה: Fuji xt-5 + עדשות 16-80 ו - 70-300


מסלול נחל שני והקניון האדום (המסלול הקצרצר קווי - רק לנקיק האדום כ 2 ק״מ)

מגיעים כפי שהגענו במסלול הראשון רק הפעם נוסעים עם הרכב על הדרך בצבע אדום עד חניון הלילה. מחניון הלילה הולכים בשביל הירוק עד הנקיק וחוזרים באותה דרך או עם מעקף בשביל שחור. כל המסלול הזה לוקח כשעה.


מסלול נחל שני והקניון האדום (המסלול הבינוני מעגלי כ 6 ק״מ)

מגיעים כפי שהגענו במסלול הראשון רק הפעם נוסעים עם הרכב על הדרך בצבע אדום עד חניון הלילה. מחניון הלילה הולכים בשביל האדום דרומה (לא בדרך לרכב שהגענו בה) עד שפוגשים את השביל השחור ומשם ממשיכים כמו במסלול הארוך הראשון.























פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page