top of page

טיולון צילום בתל שוכה (גבעת התורמוסים)

מרץ 2024 - סדנת צילום פוטו-טיפס

[אזור:עמק האלה || מעגלי || קושי: למשפחות || משך: 2 ש׳ || תקופה: חורף/אביב || עוד: חניה, פריחה, כניסה חינם]

פריחה בתל שוכה

זו הפעם הראשונה שאני משתתף בסדנת צילום שהיא למעשה טיולון בטבע. אז קמתי ממש מוקדם להגיע בזריחה לתל שוכה בעמק האלה כדי לפגוש את קבוצת הצלמים בהדרכת ויקטור מפוטו טיפס. לומר את האמת, זה היה לי קצת מוזר להתקל בחבורה שעיקר עינינה בצילום אולי מפני שאני מאוד אוהב לצלם אבל עוד לא מחשיב עצמי צלם, מה לעשות אני old school ומעניק לעצמי תארים רק כשאני חושב שמגיע לי, אני מקווה שאני בדרך...

פריחה בתל שוכה

במבט ראשון נראה ש.. אוקי מה מיוחד פה לכל הרוחות שמצדיק השכמה מוקדמת ונסיעה של 45 דקות? אז מסתבר שיש ועוד איך בשטח המצומצם הזה פנינות טבע צילומיות. הוא נקרא תל שוכה וגם גבעת התורמוסים שמפארים אותו לקראת האביב. יש כאן עצי אלה אטלנטית ושיטה מלבינה מהיפות שראיתי.. לא יעזור, עצים מרשימים ומרגשים אותי, לא יודע, יש לי איזה חיבור אליהם, אולי אני בדרך להפוך למחבק עצים?

פתאום אם יורדים לרמת הפרט והכוונה היא לעץ בודד או תפרחת תורמוסים או סתם חרדל אז יש כאן יופי נהדר, תמיד אני מנסה להשוות לנוף אירופאי והאחרון בדרך כלל לוקח כי מה לעשות ברמת המקרו אנחנו אולי פחות מרשימים אבל אם יורדים רגע לרמת העץ או מרבד הפרחים אז האזור הזה בהחלט מרשים.

פריחה בתל שוכה

אני מבין שאפשר באמצעות העדשה, קומפוזיציה וגם בעזרת עריכה קלה ״לשפר״ את המציאות אבל כשאני מתחיל לצלם אז פתאום אני שם לב לפרטים הקטנים והם נהדרים גם ללא נגיעה.

אוקי, התחלתי להבין את החברים בקבוצה, בעצם הם בחרו צד, הם מצלמים ופחות מטיילים, כל הסיבוב הזה היה לוקח לי בערך שעה, אולי, בטיול רגיל, אבל כשזו סדנת צילום אז זה לוקח שלוש שעות אז כנראה שצריך להחליט וכאן החליטו עבורי. יש משהו בזמן הזה שניתן לך לחפש את הנקודה המדויקת, את זוית קרני השמש ואת הרקע המושלם וזה מרגיש קצת כמו ההבדל בין בישול ביתי לפיין דיינינג רחמנא ליצלן...

פריחה בתל שוכה

לטבע יש את הסדר שלו והמדריכה ענת מזכירה לנו את סדר פריחת הפרחים האדומים היא אומרת תזכרו ״כנף״ - כלניות, נוריות ולבסוף פרגים. אנחנו הגענו בשלב של הנוריות, הפרגים מחכים לתורם והכלניות כבר בתור לשנה הבאה, אין קיצור תורים ואין פטור מתור, כאן יש סדר.

פריחה בתל שוכה

גם אם זה לא נראה או לא מורגש יש סוג של מתח ותחרות בין הצלמים, לפחות ככה אני מרגיש, אני טיפוס תחרותי אין מה לעשות, אז גם כאן בעצם מתחרים על תואר התמונה המושלמת וכל אחד עושה מאמצים לזכות. אני בוחן את שאר הצלמים את מיקומם, את הזויות והאוביקטים שהם בוחרים ומחפש בעצמי. לא יודע בעצם, אולי זה רק אני מרגיש כך והשאר פשוט זורמים עם עצמם יותר בקלות...

ויקטור מדריך הצילום שלנו אומר שצריך לצלם בגובה העינים, אז כמה מהחברה נשכבים על הקרקע כנראה כדי לפגוש את העינים של הצמחים, אני לא בטוח שבגילם המתקדם כולם גם יצליחו לקום בחזרה...

עמק האלה
 
פריחה בתל שוכה
 
חזזיות על עץ
 
עלים צבעוניים
 
עץ אלה בעמק האלה
 
פריחה בתל שוכה
 
פריחה בתל שוכה
 
עורב מסתתר
 
פריחה בתל שוכה
 
פריחה בתל שוכה
 
פריחה בתל שוכה
 
פריחה בתל שוכה
 
פריחה בתל שוכה
 
 

כמה עובדות שלמדתי היום בעיקר מענת המדריכה


  • עמק האלה קרוי על שם עצי האלה הפזורים בו : אלה אטלנטית, ארץ ישראלית ואלת המסטיק. משרף אלת המסטיק מייצרים ״מסטיקה״ המשמש גם כחומר רפואי וגם לתיבלון ואפיה (ביוון טעמנו ליקר מסטיקה וגם עוגה מדהימה). לא לשכוח את עצי השיטה המלבינה הנהדרים כאן.

  • העלים של התורמוס מסתובבים לכיוון השמש כמו חמניה וכמובן ניתן לאכול את זרעיו לאחר מספר השריות במים רותחים כדי להפטר מהרעלנים שבהם.

  • חרדל הבר מאוד טעים ואפשר להוסיפו כתיבלון לסלט (תרמילים תפרחת וגבעולים)

  • עלים וזרעים של גדילן (קוץ) משמשים כתרופה יעילה למחלות כבד.

 

מצורף קובץ ניווט:

מסלול תל שוכה
.gpx
הורידו את GPX • 8KB




צפו במסלול הטיול במפה דינמית: כאן


 בתל שוכה מסלול הסיור
מסלול הסיור בתל שוכה
 

וכמה עינינים טכנים

סיור בתל שוכה (גבעת התורמוסים)

כללי: המסלול מעגלי קל מאוד להליכה, מתאים למשפחות.

איך מגיעים: 

אפשר להעזר גם במפה החינמית של: https://israelhiking.osm.org.il/ ולחפש ״תל שוכה מועצה אזורית מטה יהודה״. או בוויז ״תל שוכה - גבעת התורמוסים״

התחלה וסיום: בחניה לאחר שיורדים מכביש 375.

סיפור דרך מקוצר: מהחניה מטפסים בשביל כחול (חלק משביל ישראל) לגבעה וממשיכים על הגבעה, לאחר מכן ירידה וחזרה לחניה בדרך לרכב במקביל לכביש 375.

מתי ביקרתי:  15/03/2024

אורך הסיור כ 2.5 ק״מ

דרגת קושי : קל (למשפחות)

מצלמה ודגשים: Fuji xt-5 + עדשה 70-300 : בצילומים כאן השתמשתי רק בעדשת הטלה כדי לקבל אפקט של עומק שדה רדוד ויצירת רקעים מענינים גם בצילומים מול השמש. בחלק מהתמונות, למשל בתמונת השער, השתמשתי בחשיפת חסר כדי להחשיך את הרקע.








פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page